Lamper

Flot nyt uttryk i hagen med utelamper og spotter i tak!

Utelamper kan være mange ting, fant jeg ut av da jeg hadde kastet meg inn i prosjektet «Gjør oppkjørselen flott!» Det har faktisk endt med, at vi ikke bare har fått nye utelamper langs hagegangen, men også inn i oppkjørselen, med spotter i taket av vår overbygget terrasse, som virkelig er blevet flott, om jeg får si det selv! Men hvordan skjete det å installere udelamper OG spots i taket når eneste målet var fornyet oppkjørsel? Dette vil jeg trolig fortelle deg mer om!

Du kjenner sikkert det å gjøre et prosjekt for seg selv, og i dette tilfellet var det så få utelamper installert i oppkjørslen mot huset våre. For å få en fin og nyttig oppkjørsel, tror jeg at riktig belysning er viktig, spesielt i de mørke vintermånedene, vi har i dette landet. Jeg falt faktisk ganske fort for ideen med spots i taket av garasjeporten, og da jeg fortalte min kone om det, tenkte hun at spots i taket på vår overdekte terrassen også kunne være veldig fint. Jeg sa at det kan vi kanskje se på, men bare etter at alle andre utelamper ble kjøpt. Spots i taket var en god løsning som ville gi oss grunn til å kjøpe færre antall utelamper til hagegange, som nå har gitt hagen en fin og enkel look.

Etter å ha vært ute og se på utelamper første gang, var vi var begge helt utmattet over det store utvalg og måtte gå hjem og tenke på det. Vi var begge veldig fascinert av spotter i taket og ville se på hvordan det kan passe inn i henne. Jeg foreslo til min kone at vi bare fikk installert spotter i taket hele veien rundt huset, så det var veldig fint opplyst når mørket presser! Ideen måtte hun tenke over, siden det ikke henger sammen så godt med de fine utelamper vi hadde ment å ha langs hagegangen.

Etter en tid, bestemte vi oss imidlertid å installere spotter i taket rundt i huset, og hadde nok en gang ut og se på utelamper. Vi måtte finne noen utelamper som ville passe inn med de mange stedene i taket, både i garasjen, rundt huset og på terrassen. Det var ikke helt lett, men vi kom hjem med noen utelamper, som vi mente var enkle nok til å passe inn med alle de mange spotter rundt i tagene. Vi trengte ikke å få det store lysshow rundt huset, men lys og tilbyr nå enda tryghet når du ikke kan se mye i de mange mørke måneder og hvor utelamper er mest viktige.

Når vi hat mottatt seks udelamper til hagen vår, gikk vi ut for å sette opp, og resultatet var utrolig vakkert! Neste skritt ble å oppsette spotter på forskjellige steder, og dette tog, som du kan sikkert kan forestille deg, tok litt tid. Vi hadde plutselig bestemt oss for at lyset i hagen ikke bare måtte komme fra utelamper. Den første runden var å installere spotter i taket av garasjeporten. Det var super fint med de nye utelamper. Nå begynte det å ligne noe! Det neste trinnet var mer omfattende og innhaldte å få spotter i taket rundt hele huset. Dette tok litt tid, men igjen var resultatet veldig bra. Vi var veldig spent, og det er fortsatt veldig bra med vår utelamper og de mange spotter i takene! Vi fikk derfor startet umiddelbart på å få innfelt spotter i tak over terrassen vår! Her var det super fint og vi valgte å installere færre dioder ettersom våre utelamper lyser opp mot terrassen. Min kone var super fornøyd med resultatet med spotter i taket, og det er akkurat som hun hadde ønsket. Jeg synes også det ble super flott, men er de spottene er ikke slått på så ofte, fordi vi har utelamper stående i nærheten. De fine spotter i taket over terrassen har også gitt den ekstra gode ting at de lyser litt inn i stua, slik at du kan få lys inn utefra når solen går ned, hvilket vår utelamper ikke før har vært i stand til å gjøre!

Vi er svært fornøyd med vår nye fine utelamper og våre mange spotter i taket, spesielt på garasjeporten og vil anbefale det til hvem som helst med Project Driveway!

Standard

Legg igjen en kommentar

